تو فکر یک سقفم... سقفی برای ما... ‏

تو فکر یک سقفم؛
یک سقف بی ­روزن

یک سقفِ پابرجا؛ محکم­‏تر از آهــن

سقفی که تن­‏پوشِ هراسِ ما باشه
تو سردی شب­‏ها؛ لباسِ ما باشه
...

 

رفیق نیمه راه

کجایی ای رفیق نیمه راهم
 که من در چاه شبهای سیاهم
 نمی بخشد کسی جز غم پناهم
 نه تنها از تو نالم کز خدا هم

قصه گوی ِ رفتن ها...

جادّه
در انبوه مردمان
همیشه تنهاست؛
زیرا که دوست‌ش نمی‌دارند.

وصیت...

صدایم را برای باد می گذارم

و غبارم را برای هوا

اما دردم را

درد زمینی ام را

برای که بگذارم؟

اشکم را برای شبنم می گذارم

و لبخندم را شاید

برای رنگین کمان

عشقم را اما

عشق زمینی ام را

برای که بگذارم؟

 

                                                                                           منبع : Pic & Poem

دفتر خاطراتِ من و یاد تو

کـاش دفتـر خاطراتــم؛
چراغ جادو بود،
تا هر وقت از سـرِ دلتنگی؛
به رویش دست می کشیدم؛
تــو از درونش،
با آرزوی من، بیرون می آمدی...


دفتر خاطرات من و یاد تو
                                                                        
 
                               
منبع : Pic & Poem                            
 4Mrs. Radmanesh

قلاب قلبم

در سرزمینی که

 

حروف

 

ماهیانِ شناورند

 

در رودخانه ء شعر

 

حرفی به قُلابِ قَلبَم

 

گیر نمی کند

دلتنگی هایم

دلتنگی هایم


با صدای تپش های


قلب تو


پایان می یابند

من


خودم را


لحظاتم را


با صدای تو


کوک کرده ام

بیا

کوکم دارد تمام میشود!

عاشقانه ها و ضد عاشقانه ها

وقتی خدا از پشت ، دستهایش را روی چشمانم گذاشت ، از لای انگشتانش آنقدر محو دیدن دنیا شدم که فراموش کردم منتظر است نامش را صدا کنم ...

بادبادک

مهربانم
دیگر نگران تنهایی من نباش

این روزها
دل خوش به محبت غریبه ای هستم
و فانوسی که گهگاه تو برایم روشن می کنی

بیاندیش به بادبادک های بر باد رفته
و کوکانی که پشت چراغ های قرمز
به جای بادبادک معصومیتشان را به باد می دهند

ریاضیات

همیشه درریاضات ضعیف بودم

سالهاست دارم حساب می کنم چگونه

 من بعلاوه ی تو شد فقط من...


دیوار دلتنگی

گاهی باید به دور خود یک دیوار تنهایی کشید،

نه برای اینکه دیگران را از خودت دور کنی

بلکه برای اینکه ببینی چه کسانی اهمیت داده

 و به خود زحمت می دهند که این دیوار را بشکنند...

صرف فعل دوست داشتن

صرف فعل “دوست داشتن” بسیار سخت است:

گذشته اش که به هیچ وجه ساده نیست

حالش کاملاً اخباری ست

آینده اش هم شرطی . . .

دیشب

دیـشبـــ

قصـــه ات را

بــــرای کســـی میگفتــمــ ؛

بـــاز دوبـــاره

عـــاشقـتـــ شــدمــ…!!